Adres: Impact 79, 6921 RZ Duiven
Tel: +31 026 36 11 333
Email: info@melislogistics.nl
Melis Logistics gaat verder: uitbreiding van ons warehouse
Altijd op zoek naar vernieuwing om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken en onze klanten optimaal van dienst te kunnen zijn. Het zit een beetje in ons DNA. Onlangs zetten we onze tanden in een nieuw project: de capaciteit van ons warehouse vergroten. Voor veel transportbedrijven geldt dat er simpelweg te weinig ruimte is om palletzendingen af te handelen. Maar zoals je inmiddels misschien gewend bent kruipt het Melisbloed daar waar het niet gaan kan. Dus: tijd voor uitbreiding.
Warehousecapaciteit vergroot met 5000 pallets
Door het vergroten van de capaciteit van ons warehouse hebben we ruimte gecreëerd voor 5000 pallets, zo kunnen we meer klanten van dienst zijn. Door de zendingen van verschillende opdrachtgevers samen te voegen, is Melis Logistics in staat om de uiteenlopende bestemmingen binnen ons land snel en efficiënt te bedienen. Op die manier worden er geen onnodige kilometers – met een halfgevulde trailer – gereden.
Uitgebreid WMS
Je begrijpt dat we, door het bedienen van verschillende klanten op hetzelfde moment, nauwkeurig te werk moeten gaan. Onze warehouse is dan ook voorzien van een uitgebreid Warehouse Management System. Dit systeem beheert de locatie-indeling in het warehouse, waardoor orderstroom en planningsvolgorde gecoördineerd kunnen worden om een optimale goederenstroom te realiseren.
Mogelijkheid tot VAL
Omdat we je graag werk uit handen nemen, hebben we ook de mogelijkheden tot VAL-activiteiten uitgebreid. VAL staat voor Value Added Logistics en hiermee wordt bedoeld dat wij jouw goederen labelen, sorteren en verzendklaar maken. Zo heb jij dus nog nauwelijks omkijken naar de producten. Uiteraard kun je erop vertrouwen dat we zeer zorgvuldig met de goederen omgaan. Gewoon zoals je van ons gewend bent.
Sneller werken door barcodescanner
Om het proces van voorraad en logistiek inzichtelijker te maken en de kans op fouten met het selecteren van de juiste goederen te verlagen naar 0,1%, maken we tegenwoordig gebruik van barcodescanners. Barcodesystemen in het magazijn zorgen er tevens voor dat er sneller gewerkt kan worden. Door de automatisering hoef je immers niet alleen minder lang te zoeken, het scheelt ook tijd in administratie en voorraadcontrole.
Het is uiteraard ook mogelijk om het transport van de goederen te verzorgen met ons eigen wagenpark. Wil je meer weten en ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Laat hier je contactgegevens achter en wij bellen je zo snel mogelijk voor een afspraak. Melis Logistics maakt het mogelijk.