Adres: Impact 79, 6921 RZ Duiven
Tel: +31 026 36 11 333
Email: info@melislogistics.nl
Melis Logistics verwelkomt HR-medewerkster Lotte
Naast de recente optredens in de media en alle ontwikkelingen rondom de Driving Academy, staat Melis Logistics achter de schermen ook zeker niet stil. Er wordt hard gewerkt aan het blijven uitbreiden van het familiebedrijf, waarbij de kwaliteit voorop staat en alle denkbare facetten aan bod komen. Lotte Balduk is daar één van. Eerder deze maand begon ze als HR-medewerkster op het hoofdkantoor in Duiven. Wij spraken met onze nieuwste kantoorcollega over haar eerste weken bij ‘de familie’.
Voordat Lotte (26) haar handtekening onder het Melis’ contract zette, werkte ze als Consultant bij een uitzendbureau voor technisch en logistiek personeel. Hier zette ze haar eerste stappen in deze branche en deed ze ruim twee jaar werkervaring op. In een HR-functie bij een groot transportbedrijf als Melis Logistics vond Lotte de nieuwe uitdaging die ze eind maart zocht. En wij? Wij vonden de enthousiaste en kundige medewerkster waar wíj naar op zoek waren.
Veel vrijheid
Helemaal onbekend met de wereld omtrent Melis Logistics was Lotte niet, voordat zij haar intrede in de organisatie deed. Drie jaar geleden deed zij bijvoorbeeld haar afstudeeronderzoek bij Rensa, een van onze klanten. Toen zij de vacature online tegenkwam, twijfelde ze dan ook geen moment. “De organisatie past heel erg goed bij me, ik ben iemand die binnen een sociaal bedrijf past en dat is Melis Logistics zeker. Er heerst geen bedrijfscultuur waar uitsluitend met vaste procedures en protocollen gewerkt wordt. Dat is met mijn functie ook zo. Omdat deze nog niet helemaal ingekaderd is, heb ik veel vrijheid. Ik kan er mijn eigen toevoeging aan geven en structuur aanbrengen op een manier die bij me past.”
Structureren van HR-afdeling
Lotte is met haar kennis en ervaring, zowel vanuit haar werkverleden als haar opleiding Business Administration aan de HAN, een waardevolle aanvulling op het bestaande Melis-team. “Momenteel liggen er veel administratieve taken die opgepakt moeten worden, daar houd ik me daar graag mee bezig. Op deze manier hoop ik mijn collega’s, zoals de dames van de administratie, te kunnen ontlasten. Ook help ik met veel plezier bij het structureren van de HR-afdeling, die dankzij de enorme groei van het bedrijf nu echt serieuze vormen aanneemt. Zo zijn we druk bezig met het implementeren van een nieuw systeem om het personeelsbeleid nog beter te stroomlijnen. Het is erg leuk om hier zo’n grote rol in te kunnen spelen, waarbij mijn vakinhoudelijke kennis natuurlijk heel goed van pas komt.”
Een fijne toekomst bij Melis Logistics
Inmiddels heeft Lotte haar eerste inwerkweken bij Melis Logistics achter de rug. Ze kijkt er heel positief op terug. “Mijn eerste doelstelling was het leren kennen van het bedrijf, dat is heel belangrijk als je ergens als HR-medewerkster aan de slag gaat. Ik heb heel veel informatie gekregen dus een goede indruk kreeg ik zeker. Wel moet ik de verschillende systemen nog een beetje onder de knie krijgen, er worden er nogal veel gebruikt. Al met al heb ik een hele goede maand gehad, mijn ervaring van nu sluit perfect aan op hetgeen ik verwachtte én hoopte. Ik kijk dan ook uit naar een fijne toekomst bij Melis Logistics.”