Adres: Impact 79, 6921 RZ Duiven
Tel: +31 026 36 11 333
Email: info@melislogistics.nl
Barcode scanning
Kom meer te weten over Melis Logistics
Barcode scanning
De ruime warehouse van Melis Logistics is tot de nok toe gevuld met kleine innovaties en technologische snufjes die het magazijnwerk allemaal nét een beetje makkelijker, sneller én slimmer maken. Zo werken wij bijvoorbeeld ook met barcode scanning. De barcode loopt namelijk als een rode draad door het logistieke proces en is tegenwoordig echt onmisbaar. Barcode scanning vormt vandaag de dag een belangrijk onderdeel van het logistieke proces.
Bij Melis Logistics beschikken we over innovatieve tweedimensionale scanners die naast traditionele barcodes ook QR-codes en datamatrix codes kunnen scannen. Dankzij barcodes kunnen goederen in de gehele keten worden gevolgd en kunnen problemen snel worden opgespoord. Op deze manier kunnen vertragingen zo veel mogelijk worden voorkomen. In combinatie met ons Warehouse Management System heb jij 24 uur per dag, zeven dagen in de week real-time inzicht in alle verzamelde data. Dat is het voordeel van barcode scanning van Melis Logistics!
Tweedimensionaal barcode system; van QR-code tot datamatrix
De scanners waar Melis Logistics gebruik van maakt, zijn geen doorsnee scanners. Nee, wij maken gebruik van de Rolls-Royce onder de scanners, waarmee ook tweedimensionaal gescand kan worden. Hierdoor worden niet alleen de klassieke streepjescodes (eendimensionaal) gelezen maar ook de modernere QR- en Datamatrix code. Van welk barcode system jij, of jouw leverancier, ook gebruik maakt; met onze innovatieve barcode scanning vertalen we ieder barcode system naar bruikbare informatie. Op deze manier zorgen we ervoor dat jouw goederen altijd zo efficiënt mogelijk worden verwerkt.
Barcode scanning voor een optimaal voorraadbeheer
Voor een optimaal voorraadbeheer, ook wel stockbeheer genoemd, is barcode scanning onmisbaar. Met barcode scanning wordt voorraadbeheer niet alleen gemakkelijker maar ook een stuk nauwkeuriger. Je hoeft alleen even de barcode van een bepaald product te scannen en je weet precies hoe het ervoor staat met de voorraad. Is de voorraad nog voldoende of moet er actie ondernomen worden? Wanneer voorraden handmatig worden bijgehouden is de kans op fouten aanzienlijk groter dan wanneer er gebruik wordt gemaakt van voorraadbeheer met barcode scanning. Met barcode scanning is jouw voorraad altijd op peil. Zo voorkom je dat je ‘nee’ moet verkopen en teleurgestelde klanten.
Naadloos samenspel tussen scanning barcode, WMS en EDI
Barcode scanning, WMS (Warehouse Management System) en EDI (Electronic Data Interchange) gaan bij ons hand in hand. Zo is ons Warehouse Management System essentieel om alle gescande data op een centrale plek te kunnen registreren. De hoeveelheid informatie in dit systeem neemt met barcode scanning enorm toe. Alle verzamelde data is probleemloos te analyseren. Zo kunnen er handige conclusies uit getrokken worden.
Met behulp van Electronic Data Interchange kunnen systemen volledig autonoom (dus zonder dat daar mensen aan te pas komen) met elkaar communiceren en informatie en gegevens uitwisselen. Zo kun jij op een afstand meekijken. Het samenspel tussen barcode scanning, WMS en EDI verloopt geheel naadloos, zodat jij altijd van real-time data bent voorzien.
Efficiënt werken met barcode scanning
Barcode scanning brengt efficiënt werken een stapje dichterbij. Barcode scanning kent veel voordelen. Zo worden invoer- en pickfouten tot een minimum gereduceerd, kan er sneller gewerkt worden en neemt de productiviteit dus toe. Ook wordt de voorraad real-time bijgewerkt, wat een hogere betrouwbaarheid geeft én wederom tijd scheelt.
Met behulp van barcode scanning kunnen orders sneller worden gepickt vergeleken met ouderwetse papieren picklijsten. Het is altijd duidelijk waar in het magazijn de goederen liggen opgeslagen. Orderpickers kunnen zo recht op de te picken goederen af gaan en hoeven niet onnodig lang te zoeken. Tot slot kunnen goederen van A tot Z worden gevolgd met barcode scanning.
Andere warehousing diensten van Melis Logistics
Naast barcode scanning, voorraadbeheer en EDI bieden wij uiteraard ook nog andere warehousing diensten aan. Zo bieden we voldoende ruimte voor op- en overslag, maar behoort ook crossdocking tot ons uitgebreide logistieke dienstenpakket. Wil je dat wij extra (logistieke) waarde aan jouw goederen toevoegen voordat ze hun weg verder vervolgen? Door ze bijvoorbeeld in een andere verpakking om te pakken? Dat is geen enkel probleem! Bij ons kun je terecht voor zowel Value Added Logistics als uitgebreide Value Added Services, ook wel beter bekend als VAS en VAL.
Meer informatie over onze barcode scanning dienst?
Wil je meer weten over de veelzijdige mogelijkheden van barcode scanning of andere warehousing services bij Melis Logistics? En ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? We nodigen je graag uit om samen alle opties langs kunnen lopen. Vul het contactformulier op onze website in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op. Voor direct telefonisch contact met één van onze behulpzame en deskundige medewerkers kun je bellen naar +31 (0) 26 36 11 333. We ze ook te bereiken op mailadres info@melislogistics.nl. We horen graag van je! Alles is mogelijk, met Melis.